Sunday, November 11, 2012

Tak semua yang kita nak kita akan dapat


Adakah dunia ini adil ?

Tak semua yang kita nak kita akan dapat..
Persoalan akan timbul bila kita tak dapat apa yang kita nak..

aku nak share 1 cerita..

>> Aku ada seorang kawan baik lelaki bernama S.. dia baik sangat kat aku..
kitorang selalu lepak same-same kalau aku balik poli.. asal ada mase lapang je,
kitorang akan lepak same-same.. gi minum, makan dan jalan-jalan.. semuanya
seronok.. aku da anggap dia macam abg aku.. sebab dia ade sifat melindungi..
dia ada waktu aku sedih dan gembira.. dia tempat aku luahkan kesedihan aku
selepas ibu aku.. dia tak pernah bosan dengar cerita-cerita aku.. dia tak pernah
kedekut dengan aku.. tak pernah berkira.. untuk pengetahuan korang, S ni dah
kematian ibu sewaktu dia kat sekolah menengah lagi.. dan 1 hari tu dia tanya aku,
aku reti ta masak ayam masak lemak cili api, aku ckpla aku reti.. pastu aku tanya
kenapa? dia cakap dia rindukan masakan arwah ibu dia.. esok tu  terus aku beli
barang-barang untuk masak ayam masa lemak cili api tu.. dan aku masakkan untuk
dia.. aku berjaya tunaikan apa yang dia inginkan walaupun dia tak mintak pun aku
tunaikan.. sampaila satu hari tu, dia berterus terang kat aku, yang sebenarnya dia ada
perasaan kat aku.. aku berterus terang dengan dia bahawa aku tak boleh anggap dia
lebih dari tu dan dia faham.. dan kami masih berkawan.. beberapa bulan lepastu dia
kenalkan aku pada seorang kawan dia.. dan aku sangkut dengan kawan dia.. dia tau
aku da sangkut ngan kawan dia.. kerana bagi aku, tak perlu rahsia apa-apa dari S..
Mula-mula S agak kecewa kerana aku menerima kawan dia lama-lama tu dia okay dah..

lepas tu aku lepak tanya S betul ke dia tak marah da yang aku ngan kawan dia tu..
dia cakap tak.. sebab dia nak tengok aku bahagia.. dia tak nak tengok air mata aku jatuh
kerana lelaki lagi... dia cakap kalau kawan dia buat aku sedih, dia sendiri akan pergi hadap
kawan dia.. Besarnya pengorbanan S terhadap aku.. sehingga sanggup bersedih asalkan
aku bahagia...



0 comments:

 
My LIfe ! Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template