Monday, September 23, 2013

Hadapi Dengan Senyuman


Assalamualaikum semua.. 
Semoga baik dan sihat ye semua..

Aku ingat lagi waktu aku jatuh, F bagi aku lagu ni.

HADAPI DENGAN SENYUMAN

ye hadapi dengan senyuman.. waktu dia tuju lagu ni
aku sombong tak nak dengar dan marahkan dia..
then bila dia tak layan wassap aku, terus aku play lagu ni
dan berjaya buat aku lega dan rasa serba salah kat dia..
sebab dia cuba tenangkan aku tp aku tak nak terima..
haishh -,-"


Seriously, aku tekanan la..
Aku tekanan sebab aku pegi keje pakai pashmina pun 
kene tegur dengan orang HR..
what the ???


Aku masuk lepas rehat tadi lambat sikit pun kene
tegur.. aku gi jumpa ibu kat office n minum je
pun.. bukannya balik uma..
ermm.. aku rase diorang cam tengah perhatikan aku je..


Aku kalau dapat je panggilan interview kat Shah Alam tu,
memang aku pergi je.. Muktamad,, Aku nak pengalaman baru..
Well aku jenis cepat bosan dengan sesuatu yang sama..
Cuma yang aku tak bosan adalah lalui hidup dengan F.


Semalam ade bincang dengan ibu mengenai perkahwinan dan
sambung belajar.. guess what ???
IBU BAGI AKU KAHWIN !!!
dengan syarat guna simpanan sendiri tapi mesti sambung 
jugak ijazah..


Maknanya, ibu bagi aku kahwin walaupun aku tak abis
ijazah lagi tapi simpanan aku da mencukupi untuk
majlis perkahwinan..
aku target kalau dapat keje kat Shah Alam tu,
aku nak simpan sebulan RM1000..
aku mintak kat F 2Tahun nak kumpul duit kahwin..
So, akan ade Rm24,000 untuk 2tahun..


Ya Allah permudahkanlah jalan untukku ya Allah..
Sesungguhnya aku punya niat yang suci untuk
membina masjid.. Dan berilah aku kekuatan
mencari nafkah dan kuatkanlah mental, jiwa dan tubuhku
untuk sambung pengajianku ke peringkat ijazah.. Amin.



p/s: dengar lagu ni berulang kali. tak pernah bosan


4 comments:

Hafiz Hafizol said...

nanti jemput la kita hehehe =p

Unknown said...

wah dapat green light kawen.. hehe.. by the way done follow u.. hope sudi follow saya balik n sudi beri tips berblogging.. i'm newbie..


http://eiylaqasandra.blogspot.com/

rahim 子宫 said...

hurm... bagos lah klau mcm tu... ibu dah bersetuju... and jgn lupe... tiang agame jgn lupe and tinggal o.k.
aim harap nani boleh laku kan yg terbaik dan berbahagia lah smpai ke hujung nyawe o.k.

ape2 pon... you are the best... o.k.
belajar rajin2, kerja rajin2 jgn sombung, xtahu menanye o.k... and jgn cepat mengalah o.k. and nanti dah jadi istry org tu jgn lupe.... jdi lah istry yg soleh and soleha dan yg terbaik o.k.



( salam sye pda ibu awk nti )

meisnani said...

Hafiz Hafizol : ye nanti da sampai masa kita jemput awk okay :)

Nurul : thanks syg.. kita da follow awk balik dah :)

Rahim : Aim, jgn mengeluh.. nani terima semua nasihat aim tu dengan baik.. InShaAllah akan jd isteri yang solehah dan yang terbaik untuk bakal suami.. terima kasih aim..

 
My LIfe ! Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template